Midsommarafton!

Idag var det midsommarafton!
Vi har en speciell tradition vår familj att vi alltid åker till farsta gård!
Vi kom ungefär när dom reste midsommarstången! Efter det gick jag och morfar runt lite så köpte vi fem låtter. en kostade 5kr. Jag fick nr 59 och morfar 159:) Vi vann en hund med röda kläder och röd fluga och en rosa freespie med lite skrubbsår! Den bytte vi mot en turkos och hunden bytte vi mot en nalle med em grönrutig klänning!
Sedan åt vi. Mamma, min bonus pappa, mormor och morfar åt peroger och en paj. Jag åt den speciella pastasaladen. Den är pasta, gurka, tomat, paprika och keso. Så har jag grillkrydda! Mums!
Efter maten dansade vi runt midsommarstången! Morfar följde inte med och dansade. Han vaktade grejorna!
Min sjumånaders lillasyster hade mamma på armen.
Så skulle någon ta tag i mammas hand då sa mamma:
-Ta tag i den lillas fot!
Det var ganska kul! Sedan så var det en flicka som var utan föreldrar vid midsommarstången men komentera och fråga om du vill veta varför! :)
Sedan plockade jag och mormor blommor och gjorde två ganska fina kransar!
Sean skulle vi fika m,en du hade myrorna varit på mormors rulltårta så det blev ingen tårta!
Det är också en tradition! Sedan åkte vi hem. Vi har grillat och mamma skulle fixa efterätt med jordgubbar!
Jag var väldigt säker på att hon skulle fixa vaniljglass och jordgubbar men det bliev marengnbåtten, grädde, en till marengbåtten, jorbubbar, banan och chokladsås!
Så har jag och Joss lekt på eftermidagen!
Kram Alicia!

Kommentarer
Postat av: Nairolf

Du glömde skriva om rulltårtan - den med myrorna --

2010-06-26 @ 12:40:15
Postat av: Anonym

äää jag trodde att jag hade skrivit om det skämms

2010-06-26 @ 12:42:21
Postat av: Hille

Mysig midsommarafton!

Varför var flickan utan föräldrar vid midsommarstången? Var hon ledsen?



Hej från Mej!

2010-06-26 @ 18:07:57
Postat av: Alicia

Vi tror att hennes föreldrar inte ville dansa så hon hade tellefon nr på armen så det var ju inte så farligt!

2010-06-27 @ 15:26:13
URL: http://sommarkompisar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0